dimarts, 31 de març del 2020

DIMECRES, 1 d'ABRIL - Música a casa

Hola un dia més!

Si em demanàssin el nom d'un gran tenor d'òpera, ben segur que respondria Luciano Pavarotti. I si me demanàssin un nom d'un gran cantant de rock, Freddie Mercuri (cantant del mític grup Queen). I, si me demanàssin un compositor que m'agrada diria Giacomo Puccini.
Idò, si hi ha les tres coses juntes, ja no es pot demanar més. Turandot és el títol d'una òpera de Puccini. L'argument és sobre un príncep que ha de passar una serie d'enigmes per tal d'aconseguir l'amor de la princesa Turandot. Com vos podeu imaginar no és fàcil però tot i així ell els resol tots. Aquest príncep, amb la confiança que li dona l'amor que sent per la princesa canta una ària molt famosa on diu que a l'alba el vencerà.
És una ària de tenor, però en el vídeo que vos pas formen un duet cantant en Pavarotti que sí que és un tenor d'òpera i en Freddie Mercury, cantant rock gran amant de l'òpera. Una versió realment històrica.
Una anècdota futbolística és que Josep Guardiola, quan era entrenador del Barça, abans de sortir al camp de futbol per jugar la final de la Champions League a Roma l'any 2009 va posar un vídeo als jugadors amb aquesta ària. Els jugador sortíren molt motivats i guanyaren.

A veure si escoltant-la també ens fa sentir que vencerem en aquest virus que ens fa tanta nosa...

Bé, res més... Vos deix amb el "nessun dorma" de Turandot (òpera de Puccini) interpretat per Pavarotti i Freddie Mercury.




6è - Ritmes amb La Colombina

Nins i nines de 6è, aquests dies m'agradaria que féssiu un exercici rítmic amb objectes que teniu per casa. Serà una percussió per acompanyar La Colombina! Vos deix dos vídeos de dues propostes diferents. Podeu triar-ne una o fer-les les dues. No vos rendiu si no surt a la primera, possiblement haureu d'assajar. De fet, tots els músics per sonar bé el seu instrument han d'assajar molt :)
I sabeu el que m'agradaria? Idò que m'enviàssiu algun vídeo al meu correu perevictor.rado@ceipdesantjordi.com encara que sigui un trosset de cançó. A veure si aconseguiu que vos surti!

Per cert, vos record que la setmana passada vaig passar un qüestionari que molts pocs m'heu fet arribar. Vos torn a posar l'enllaç: https://forms.gle/rxqWqPD1j7USjRkN8
Important, pensar a posar el nom i a clicar ENVIAR al final.







1r i 2n - La Bruixa Ma-Maduixa conta i canta "L'elefant curiós"


Bon dia nins i nines!
Aquesta setmana he descobert un conte de La Bruixa Ma-Maduixa que m'ha fet pensar que potser vos agradi. És un conte amb algunes cançons molt ben interpretades per la conta-contes. Una bona manera de juntar històries, moviments i música!
Esper que passeu una bona estona.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada