dimecres, 18 de març del 2020

DIJOUS, 19 de MARÇ - Música a casa!

Bon dia,
avui vos propòs una cançó de na Chenoa. Una cantant mallorquina que va agafar molta fama a partir de la seva participació al programa Operación Triunfo. Amb aquesta cançó ens fa saber que pensar que les coses no aniran bé ens allunya de la felicitat i per tant, ens envia un missatge positiu de que tot anirà bé!


dimarts, 17 de març del 2020

DIMECRES, 18 de MARÇ - Música a casa!

Bon dia! Avui ja som dimecres dia 18 i tal com vos vaig dir, m'he compromés a pujar una cançó amb mirada positiva i que ajudi a tenir uns moments alegres, a part de fer-vos conèixer grups i/o cançons interessants.
Avui la proposta és la canço "Don't worry, be happy. Aquesta cançó escrita i interpretada per Bobby McFerrin és una cançó totalment a capella. Això significa que no te cap instrument musical, només utilitza diferents enregistraments de la veu del propi B. McFerrin sobreposats. De fet, va ser la primera cançó a capella que va arribar al n.1 de vendes als Estats Units.
Res més, gaudiu-la i recordau que cada dia hi haurà una cançó més per escoltar. Ànim!



Educació Infantil


Bon dia! Vos he preparat un vídeo perquè canteu una estona amb mi desde ca vostra!


1r


Bon dia! Sé que vos encanta ballar i jugar a les estàtues. Per tant, avui vos propòs que poseu una cançó que vos agradi molt i que vos faci ballera, demaneu a algú de ca vostra que vos la posi i vos la vagi aturant quan vulgui. Com bé sabeu, quan sona ballam i quan calla aturam com una estàtua. Si vos fa ganes, podeu enviar-me una foto de l'estàtua més xula que vos hagi quedat! El meu correu és perevictor.rado@ceipdesantjordi.com i me contau amb quina cançó heu estat ballant!

Per altra banda, vos propòs fer una mica més de moviment seguint aquest vídeo:



2n


Bon dia! La proposta de feina pels alumnes de 2n és a partir d'una audició. La música que escoltareu és de Claude Debussy, un compositor francés que va viure fa una mica més de 100 anys. Té musiques precioses i que ajuden molt a fer volar la imaginació. La que vos propòs avui és l'Arabesque n.1. Esper que vos agradi!
Trobareu totes les instruccions al qüestionari següent:
Enllaç qüestionari: https://forms.gle/5JYCNZ6BT4jqE2ZP8
Recordau que al final del formulari s'ha de clicar ENVIAR!

Ei! I si vos voleu moure una miqueta, vos propòs mirar i seguir el que vos dic en aquest vídeo:





Bon dia! La proposta d'avui per voltros serà una cosa animadeta... He pensat que faceu un poquet de ritme amb el cos. Estar dins casa tantes hores fa que tot allo que sigui més necessari que mai fer moure una mica el nostre esquelet. Així idò, farem un exercici de percussió corporal. Vos he fet un vídeo per aprendre els models rítmics i després un altre vídeo on podeu fer aquests models rítmics seguits i amb música!

1. Segueix les instruccions a fi de conèixer bé els 4 moviments que necessitaràs per fer la seqüència. Si ho necessites practicar, posa'l tantes vegades com vulguis:

2. Ara que ho has après, segueix els meus moviments i juga a fer ritmes amb el cos. Anima't!

3. M'encantaria que m'enviis un correu a perevictor.rado@ceipdesantjordi.com i me contis com t'ha anat. Si t'ha estat fàcil, si t'has embullat molt, si t'ho has passat bé... Ànim! Recorda que la música i el moviment són esencials aquests dies!

dilluns, 16 de març del 2020

DIMARTS 17 DE MARÇ - Una miqueta de música a casa

Bon dia a tothom! Primer de tot, m'agradaria compartir cada dia una cançó positiva que faci que aquests dies d'estar tacats a casa siguin una mica millors. Encara que no tengueu "feina" de música podeu anar entrant al bloc i coneixereu les cançons. Una de les que em ve al cap ara mateix i me fa ganes compartir amb voltros és TOT ANIRÀ BÉ. Escoltau-la, ballau-la i esper que vos agradi:




I ara una feina específica per dimarts als alumnes de 4t i 5è de primària!


4t - AUDICIÓ. L'aprenent de bruixot


Bon dia, alumnes de quart! Aquesta setmana vos propòs que mireu un vídeo d'una música que a mi personalment m'agrada molt i que ben segur que alguns de voltros ja haureu sentit. És una música orquestral composta per Paul Dukas i que es tiula "L'aprenent de bruixot". A la pel·lícula Fantasia de Disney, hi ha una animació protagonitzada per Mickey Mouse que està molt bé. Primer veureu la versió amb imatges de l'orquetra i després podreu gaudir dels dibuixos. L'únic que heu de fer és seguir les instruccions del formulari següent i sobretot pensau a clicar ENVIAR al final de les preguntes:

Enllaç formulari 4t: https://forms.gle/Zo4JJHXZLat9jpE8A

5è - Tema: EL MUSICAL


Bon dia nins i nines! Aquests dies a casa tancats m'agradaria que també seguiu pensant en la música! Vos assegur que és una gran eina d'entreteniment i una font enorme de recursos per fer-mos sentir més alegres, animats, tranquils... Ja sabeu que la música i les emocions sempre es donen la mà.

Avui vos he preparat un formulari de preguntes basat en el tema de MUSICALS. Recordau que fa uns dies vos vaig demanar que me definíssiu què és un musical? Idò aqui hi trobareu una explicació i dos vídeos que heu de mirar i contestar unes preguntes. I sobretot, pensau a clicar ENVIAR al final de tot!

Enllaç formulari 5è: https://forms.gle/DbNeRdRoLzFpuRyp7

dissabte, 16 de febrer del 2019

Cançons: DONES

Cançó de les dones d'infantil:

Lletres: CANÇONER DONES!

Aquest curs l'hem volgut dedicar a la figura de la dona. Ens trobam que durant la història universal els noms més coneguts i reconeguts són gairebé sempre d'homes. Les dones durant molts d'anys han estat relegades a un segon pla. Casualitat? No. Evidentment els homes no són més intel·ligents ni més capaços de fer coses que les dones. Però quan cerques informació ràpidament te n'adones que en molts de llocs i durant molt de temps la dona tenia molt limitat l'accés a l'educació i el que és més preocupant és que encara avui en alguns països es prohibeix anar a escola a les nines.
Perquè una dona arribàs a l'estat de reconeixement històric que arriben els homes no només havia de ser brillant en els estudis o en el que ella es dedicàs, també havia de ser "rebel" i passar per damunt les "normes" socials del moment. A part d'haver d'utilitzar noms falsos masculins per poder fer arribar els seus treballs i ser preses de manera seriosa.

Però, tot això no podem dir que només és cosa del passat. Encara que en diferent mesura i després d'haver aconseguit molts d'avanços socials ens queden coses per fer. Veim constantment com les juguetes, la roba i fins i tot els estudis moltes vegades són considerats de nin o de nina. I això, per què? No pot jugar a qualsevol cosa una persona? no pot vestir del color que vulgui? les visions futures en el camp professional tenen a veure amb el gènere? Malauradament hem de creure que sí, que tot això passa.

Després de fer feina sobre les dones que enguany donen nom a les aules, ens feim reflexions. És normal que la carrera d'informàtica sigui majoritàriament d'homes quan resulta que la primera programadora, Ada Lovelace, va ser una dona? Fins i tot una dona formava part de l'equip que va inventar el WIFI. Per tant, és un disbarat dir que la informàtica és bàsicament cosa d'homes, no?
I la valentia? sembla que també és cosa d'homes. Fins que coneixes personatges com Nancy Wake (espia de la II Guerra Mundial), que no té res a envejar als espies gairebé sempre masculins de les pel·lícules.
O, parlant també de valentia, na Rosa Parks que s'encarà a un sistema injust i racista aconseguint finalment i amb el suport de molta gent, que les lleis fossin més igualitàries per tothom. I no en parlem de na Malala que posà la seva vida en perill perquè creu en el seu dret a anar a escola.
La genialitat de na Marie Curie, la intel·ligència i el poder de na Cleòpatra, la creativitat i la voluntat de crear per a una dona treballadora i moderna de na Coco Chanel... Només en les que han triat els nostres alumnes ja veim que hi ha noms que no es poden deixar de conèixer.

Pensam que una raó que pot causar aquest món tant diferent en els gèneres és la manca de models. I és per això que és necessari recordar que hi ha hagut i hi ha dones que han fet i faran història. Des de l'àrea de música ens afegim al projecte i unim les nostres eines: les cançons, per ajudar a recordar aquestes valentes dones. Vos convid, idò, que escolteu les cançons que estam preparant amb els alumnes de l'escola!